top of page

DEOO netværksmøde om digital formidling

Opdateret: 6. feb. 2019

NETVÆRKSMØDE OM DIGITAL FORMIDLING OG MEDLEMSJULEFROKOST

DEOO – Danske Ensembler, Orkestre og Operainstitutioner inviterer til netværksmøde om digital formidling med efterfølgende julefrokost for medlemmerne torsdag d. 6. december 2018.


Program: Nationalmuseet, Ny Vestergade 10, Prinsens Palæ, 1471 København K, lokale U1


14:00-17:00     Digital formidling v. Emil Sørensen, Digital specialist og Asger Degett Holmsted, Digital specialist, det digitale bureau VOLUME 17:00-17:30     Klassisk Radio – teknik og strategi v. projektleder Katrine Nyland Sørensen, Radio Klassisk, Bauer Medier 18:00-              Julefrokost for DEOO's medlemmer på Restaurant Tivolihallen, Vester Voldgade 91, 1552 København V


Digitale specialister fra det kreative bureau, VOLUME vil give et relevant og opdateret oplæg vedrørende digital formidling på de sociale medier. De vil bl.a. komme ind på:    •    Digital grundforståelse - medieplatformene, deres målgrupper og det rigtige mind-set. •    Storytelling - arbejdet med at finde historier hos orkestrene og fortælle dem korrekt.  •    Tone of voice - arbejdet med at finde sin særlige stemme på sociale medier •    Skræddersyede konkrete anvisninger til indholdsdistribution på særligt Facebook og Instagram i forbindelse med vores research. Herunder tekniske tips og tricks, som der kan arbejdes videre med.

Herefter vil Katrine Nyland Sørensen, projektleder på Radio Klassisk, Bauer Medier, med inddragelse af mødedeltagerne berette om Bauer Mediers strategi i forhold til en ny klassisk radiokanal samt tage en debat om hvilke tekniske krav, Radio Klassisk stiller til lydoptagelserne. 


Netværksmøde: Gratis for DEOO-medlemmer, kr. 150,- for ikke-medlemmer Julefrokost for medlemmer: kr. 300,- Tilmelding via dette link.

Ved tilmelding til netværksmødet opnåes også gratis adgang til Nationalmuseets udstillinger.

Om Volume – www.volume.dk: Volume er et kreativt bureau med speciale i musik og kultur. De skaber projekter, kampagner og kreativ kommunikation for virksomheder som Microsoft, Audi, Telia, Hi-Fi Klubben og IBM - altid med fokus på den gode idé og med rødder i musik eller kulturlivet. Det har bla. ført dem til at arbejde sammen med 2500 MØ-fans fra hele verden om at cocreate et fanzine, de har fået en kunstig intelligens til at finde fællesmængden af otte danske sangerinder og analyseret en hjerne live fra Orange Scene på Roskilde Festival.

De arbejder også med kulturinstitutioner som Det Kgl. Teater, Roskilde Festival, Nordisk Kulturfonds støtte-program Puls, Musikmetropolen, Dansk Live, samt musikorganisationen Tempi om nye måder at formidle musik- og kultur på.

Om Katrine Nyland Sørensen - nylandkommunikation.dk: Med udgangspunkt i sin 30 års radioerfaring  hjælper KATRINE NYLAND SØRENSEN virksomheder, organisationer og kulturinstitutioner med at formidle budskaber i podcasts. Katrine har tidligere arbejdet som radiovært for både P1 , P2 og P3.  Hun fanger  historier i lyd, stemninger og interviews. Med podcasts og soundwalks bringer hun lytteren i kontakt med kunder og publikum på helt nye måder. Katrine Nyland Sørensen arbejder som projektleder hos Bauer Medier . Her arbejder hun med at udtænke og udvikle nyt redaktionelt indhold til Radio Klassisk.




bottom of page