Hvor godt kender danskerne os egentligt?
Publikumsudvikling: Præsentation af publikumsundersøgelse - hvor stort er kendskabet til landets ensembler og orkestre? Og hvordan øger vi kendskabsgraden?


Tid & sted
22. okt. 2020, 10.00
Aarhus Musikskole, Vester Allé 3, 8000 Aarhus C, Danmark
Gæster
Beskrivelse
Som en del af DEOO's publikumsudviklingsprojekt støttet af Augustinusfonden er en storstilet publikumsundersøgelse sendt ud til 2.000 danskere. Her svarer de bl.a. på deres kendskab til landets symfoniorkestre, bigbands og kammermusikensembler samt deres koncertforbrug.
Resultatet af undersøgelsen vil sammen med en segmenteringsanalyse - en inddeling af danskerne som kulturforbrugere - blive præsenteret af Søren Mikael Rasmussen, RasmussenMarker, og Gitte Thulstrup, THULSTRUP Research ApS, som sammen har forestået undersøgelsen.
Vi sætter fokus på kendskabsgraden af de danske orkestre og ensembler blandt danskerne, samt hvordan arbejder vi videre med publikumskendskab og -udvikling.
Vi tager konkret fat i arbejdet med publikumsudvikling for at opgradere vores medlemmer på et område, der er et vigtigt redskab for at nå nye publikumsgrupper og dermed på lang sigt sikre os en stærkere politisk legitimitet - både lokalt og nationalt. DEOO har med projekterne DEOO Charanga og Danmarks digitale Koncertsal fokus på to nye publikumsmålgrupper, og begge projekter vil blive præsenteret på mødet.
Det endelige program følger snarest, men vi arbejder på at byde på en lille frokost..
Foto: Copenhagen Phil, Henriette Frausing
Billetter
DEOO Netværksmøde 22.10.20
Kun for DEOO-medlemmer. Netværksmøde om publikumsundersøgelse. Torsdag d. 22. oktober 2020 i Aarhus. Mere info følger.
0,00 kr.Salg slut
Total
0,00 kr.
Price
Price
Number
Total